אינטיליגנציה שיווקית

פייסבוק וכוכב הים

להיות כל היום בפייסבוק זאת אשכרה העבודה שלי. כן, זה נורא כמו שזה נשמע. והמשרד שלי? כולו בתוך 3 קילו של סיליקון וחיווטים או בקיצור: המחשב הנייד שלי. רק מה? עוד לפני שאני אשת שיווק, אני קודם כל אישה, מה שאומר שגם אם אני עובדת עכשיו על דף של לקוח ולפתע פייסבוק מזמן לי מודעה של צמיד הורס בצבע טורקיז עם כוכב ים תלוי עליו – אוטומטית אני שוכחת שאני בזמן עבודה* ו… קליק קטן ואני בעולם שכולו צמידים ושרשראות.

מעבר ליופים המרהיב של התכשיטים, האתר היה מעוצב ככה, שכל מעצב UX היה מלקק ת’אצבעות מהשלמות של סידור הנתונים, קלות ההתמצאות והעיצוב שהיה בפשטות – יפה. מיד סימנתי את האתר ב-favorites של גוגל-כרום ושירבטתי על דף התחלה של פוסט על “איך עושים תהליך מכירה מושלם באינטרנט” – החל מבחירת התמונה במודעה, דרך הכותרת, האתר המדוייק, ואז…
דוד שלי התקשר ואמר לי שבדיוק עכשיו יש לו זמן והוא בא לסדר לי את המהירות של המחשב. בלי לפרמט, בלי להרוג שום דבר, רק להאיץ ביצועים.

איזו טעות…
אחרי 37 וחצי שנות חיים הייתי צריכה כבר לדעת שאם את רואה משהו שממש מוצא חן בעיניך ולא קונה מיד, תהיה לזה רק השלכה אחת – חרַטה.

הביצועים של המחשב אכן הואצו אבל מה שהתחיל כשדרוג תמים, נגמר ב- Hard Disk חדש והתקנה מחדש של המחשב. כולל הגוגל-כרום. במילים אחרות: נמחקה לי ההיסטוריה של הגלישה ולא מצאתי יותר את האתר הזה על שלל צמידיו הטורקיזיים.

מה אפשר ללמוד מזה?

הסיפור הזה היה אמור להיות Success Story של מותג חדש, לא מוכר שיצר חוויית קניה מדוייקת, כולל חנות ברשת שמגלישה ראשונה גרמה לי להרגיש עד כדי כך בנוח, שכבר הוצאתי את כרטיס האשראי. לולא הטלפון הייתי משלימה את הקנייה. אמנות חוויית המשתמש.

במקום זה, לא זכרתי את השם של המותג או את ה-URL שלו, כי כל השיווק לא נבנה במטרה ליצור זהות מותגית אלא פשוט כדי למכור מוצרים. וזה עבד. למדתי שיעור בתהליך מכירה מושלם שגורם לך להוציא כרטיס אשראי אף על פי שהמותג לא מוכר.

מה היה שם שגרם לי להרגיש בנוח לקנות ממותג שאני לא מכירה?

  1. בחירת התמונה בפרסום בפייסבוק, בחירת הנוסח של המודעה,
    הלוואי, הלוואי שאני אראה אותה עוד פעם כדי שאוכל לצלם אותה לכאן
  2. לפני שלחצתי על “תשלום”, הלכתי רגע ל”אודות” לבדוק למי אני הולכת לשלם
    האודות היה מאוד אישי, אמין, נעים, מספר על שתי מעצבות שזה החלום שלהן ושהן הולכות השבוע למכור את המוצרים שלהן פיזית באיזה קניון בראשל”צ.
    ** מה אתם חושבים, שלא גיגלתי כל אפשרות חיפוש כדי למצוא אותן? “מעצבות כוכב ים ראשון לציון” ו”צמיד ליפוף כוכב ים” וכל שאר ההטיות של המילים הללו… לא מצאתי אותן. היה נדמה לי שלאחת מהן קוראים “נעמה” וזכרתי שה-URL הוא מילה אחת, מה לא ניסיתי – עד זמן כתיבת שורות אלה – לא מצאתי אותן.
  3. התמונות של המוצרים היו מאוד מקצועיות
    זה ישר משאיר רושם על הקונה – מישהו השקיע כאן, זה חשוב לו, לא הגיוני שהיה שם כל כך הרבה כסף על צילום איכותי אם זה לא היה משהו מהלב. אמינות, בקיצור.
  4. הנקיות של האתר, חוויית המשתמש.
    לא היה שם צעד אחד שרציתי לעשות כמשתמשת שלא צפו אותו עבורי. אם לחצתי על “הוספה לסל הקניות” – היה מאוד קל לחזור ולהמשיך לקנות. הצורה שבה הגלריה היתה מוצגת, המינימליזם של האתר, הנקיות, ללא רבב של פרסומת או מידע מיותר. פשוט ולעניין.
  5. והצמידים עצמם…
    כשמישהו מייצר את המוצרים שלו באהבה – זה ניכר. אי אפשר לזייף את זה

אז…
אם החמודות האלה ימשיכו במסע הפרסום שלהם ואתקל בהן שוב, אמלא את הפוסט הזה בתמונות.

בינתיים –
שלום לפוסט הראשון שלי באתר החדש 🙂

Leave a Comment

/* ]]> */