אינטיליגנציה שיווקית

“פתחתי דף פייסבוק אבל זה לא עובד”

שיחה עם המנטור

בשיתוף עם: יעקב סבל

תן לי לנחש – אתה הבוס, בן דוד שלך פתח את הדף, שיגעת את כל החברים שלך וחלקם עשו לך לייק עד שהבנת שהם לא לקוחות פוטנציאלים אז שיחררת אותם? מה הלאה? גילית שיש פרסום ממומן והתעצבנת שפייסבוק מוחק אותך מה-Feed אלא אם כן אתה משלם לו כסף?

אנשים הצביעו ברגליים – התוכן שלך משעמם אותם!

פייסבוק רוצה להשאיר את הגולשים שלו ולא להבריח אותם. זה לא אישי, בעצם כן, אבל תבין – אף אחד לא אוהב את איך שאתה עושה פוסטים בדף שלך. יכול להיות שאתה מפרסם רק פליירים? תחשוב על זה ככה – אם אתה שם לי פלייר על המסך של האוטו, גם שם הפלייר שלך לא מענין אותי. או אף אחד אחר. אז למה כשאתה שם לי פלייר על הקיר בפייסבוק אתה מצפה שאני אתייחס אליו?

אנשים צריכים להבין שלתת תוכן מעניין זה מה שיוצר יחס חזרה מצד הגולשים. ואז, כשיש יחס חזרה, אז רק אפשר לדבר על השלב הבא. תדברו איתנו, הגולשים, ואנחנו נדבר איתכם חזרה, נענה על שאלות. תעשו מה שהייתם עושים בצורה טבעית, אם למשל הייתם מוכרים בחנות, ולחנות שלכם היו נכנסים לקוחות. הייתם מדברים איתם, נכון? אז אותו הדבר נהוג בפייסבוק. לפני שאנחנו מתנפלים על אנשים עם מבצעים, אנחנו שואלים אותם מה שלומם, מבררים מה הם צריכים.

פייסבוק זה לא קטלוג

בעלי דפים רבים בפייסבוק פשוט דוחפים לך מוצרים לפנים. אולי הם חושבים שפייסבוק עובד כמו קטלוג ענק של מוצרים. אבל אנשים לא פותחים פייסבוק כדי לראות מוצרים. הם פותחים פייסבוק כמו שהיינו פותחים פעם מגזינים בשירותים: אתה רואה שם את אותה הכתבה שראית לפני 3 שנים כי היא נמצאת באותו מגזין שנמצא בכל השירותים אבל בכל זאת…. אתה קורא. כמה פעמים ראית את אותו וידאו על הקיר שלך בפייסבוק? אבל זה לא עוצר אותך מלראות. למה? כי פייסבוק זה מקום לתוכן בידורי. לפעמים הוא גם מהווה מקור לעדכון חדשותי-משהו אותם אבל זאת בעיקר רשת תוכן.

תמונה שהעלית בדף הפייסבוק שלך, של בקבוק בירה ועליה תווית עם כיתוב של ״מינוס 50 אחוז״? זה לא תוכן. זה ריק. כדאי שתבין ותתייחס לפלטפורמה הזאת כמו לפלטפורמת תוכן, בה אתה משעשע את הקהל שלך. אתה שואל אותם שאלות, אתה עוזר להם, נותן להם אינפורמציה פרקטית והחדשות הטובות הן – שכל בעל עסק יכול לעשות את זה.

איך לגרום לגולשים להתייחס אחרת?

כל בעל מסעדה יכול, במקום לפרסם בפעם החמש מאות את התפריט של המסעדה, לספר סיפור על לקוחות מעניינים שהיו לו. או לתת רעיון למתכונים או טריקים שהוא משתמש בהם כמו למשל איך לעשות שהפסטה לא תדבק. זה תוכן שימושי! ברור שאני אתייחס אחרת לדף פייסבוק של מי שעוזר לי לבשל פסטה או משעשע אותי, מאיך שאני אתייחס לאיזשהו תפריט שכתוב עליו ״תפריט היום: צ׳יפס עם סטייק, זה יהיה טעים מינוס 10%״. פאק יו, אני לא צריך לראות עכשיו תפריטים של כל תל אביב כשאני נכנס לפייסבק.

לכן, אם תחשוב על זה בהיגיון, תבין שזה טוב מאוד שאין Organic Reach סתם ככה כי אחרת היינו מוצפים בזבל.
אז בואו נסכם פשוט: תהיה נדיב, תהיה בן אדם טוב, וה-Fans שלך ירצו להתעניין במי שאתה.

To be continue…

Leave a Comment

/* ]]> */