סיקור כנסים

הכנס שחיכיתי לו כל השנה

נתחיל בזה שאני חולה על כנסים. למה? זה משפט מוזר להגיד בישראל אבל – אני אוהבת ללמוד… חוץ מזה אני נהנית עד השמיים לפתוח ת׳ראש, להסתכל על המצאות חדשות, לנסות להבין מה עשו שם (מתכנתת לשעבר, אין, זה לא יוצא מהסיסטם…). אבל שמתי לב שממה שאני נהנית לאחרונה במיוחד בכנסים, זה ללמוד איך עושים חווית משתמש בכל רמה – מהאפליקציה עצמה או מה שזה לא יהיה עכשיו שרואים בדוכן, דרך מי שמעביר את ההרצאה על הבמה ועד למחברת שמחלקים בכניסה לכתוב notes. זה חשוב לי, אני מכל פרט קטן לומדת איך דברים טובים צריכים להיות.

כנס uxi של שנה שעברה שינה לי את כל התפיסה לגבי כנסים ושם רף של חוויית משתמש שאף כנס לא עמד בו מאז. לכן, בתור התחלה, חיכיתי לכנס הזה שנה שלמה…

ההתחלה היתה מבטיחה, זה השלט שקיבל את פנינו בכניסה:

ברוכים הבאים

זאת קבלת פנים ראויה לשמה!

וזאת הסיבה שאני אוהבת את הכנסים שלהם, כי הם מתבטאים בכל דרך, בצורה נכונה, בגובה העיניים, בחמימות ובשנינות.

אבל האמת היא שחוויית משתמש מושלמת של כנס מתחילה עוד לפני הכנס. זה מתחיל בהודעת אסמס בבוקר הכנס

click to waze

היום זה כבר נשמע טריוויאלי לשלוח הוראות הגעה בווייז באסמס לכנס אבל עדיין לא הרבה משתמשים בזה. אז קחו דוגמא, תעשו copy-paste זה משרה ביטחון על משתתפים חדשים שעבורם כל החווייה היא לא ידועה. הרי אנחנו בלחץ עוד לפני שיצאנו מהבית אם תהיה לנו חניה, אז תחשבו עד כמה זה משפר לי את החווייה שרשום באסמס ״חניה חינם״? וה״לשתות קפה בנחת״ – לא מעלה לכם חיוך?? אותי זה קנה.

המחברת

כשהולכים להרבה כנסים, יש כבר ציפיות – מחברת, עט, שקית עם give aways,  וזה אוטומטית מתפתח ל: איזה מחברת? יהיה נוח לשים אותה על הברכיים ולכתוב? והעט? השקיעו בחוויית הכתיבה? אז כן, כיאה לכנס שציפיתי לו – הכל היה נוח, לעולם אל תזלזלו בעניין הזה – תדאגו שיהיה נוח. זה הכרחי. ואם אתם בעניין של לפנק אז תפרגנו בשפע – למרות שקיבלנו מחברות כבר בעמדת הרישום, היו סלסלות מלאות מחברות בכניסה לאולם ההרצאות. חייכתי בהפגנתיות, שידעו שהם שימחו אותי בתשומת הלב שלהם לפרטים.

ואז… לפתוח את המחברת… זה היה האלמנט השלישי בשילוש הקדוש שלי:

נוח – בשפע – שנון

תראו מה זה מחברת של כנס:

notebook

אני לא יודעת אם קולטים את זה בצילום אבל יש במחברת, מעבר ללו״ז, שזה סופר נוח, עמוד לכל אחת מההרצאות שבכנס, וסיכום בנקודות של השורות התחתונות של כל הרצאה ומתחת – שורות להערות שלכם. אדיר זה לא מילה. הנה איך שנראה העמוד בהרצאה האהובה עלי בכנס:

notebook2

 

הקפה

תהיתם פעם למה בכל תמונות ה-concept של ux מראים כחלק מההשראה גם קפה?

תמונה shutterstock

תמונה shutterstock

 

באופן לא אופייני, הגעתי לכנס בלי לשתות קפה בבוקר. שזה… איך לומר… עלול לשבש את שיקול דעתי על גבול הסכנה לציבור. ואז ראיתי את זה: 3 עמדות קפה. הפוך. ועוד עמדות של קפה ותה וקוראסונים. תקשיבו, אין מה לעשות, זה כמו שאחרי חתונה בדרך הביתה מדברים על האוכל? ככה גם אחרי כנס. אבל זה לא רק הקפה עצמו. זה ה-3 עמדות. זה זה שהיה להם חשוב שלא נעמוד שעה בשביל קפה כי ידעו שזה יהרוס לנו את המצב רוח. והפינוקים שליד? בדיוק בגלל הדברים האלה, אני כל כך זוכרת את הכנס של שנה שעברה. והשנה הוציאו אותנו להפסקה בדיוק בשעה של האטרף למתוק (3 אחרי הצהרים, מה השאלה?) בלי שום דבר לנשנש ליד הקפה עם הסויה. זה נשמע לכם קטנוני? אתם צודקים. חוויית משתמש היא קטנונית. היא בדיוק נמצאת בפרטים הקטנים, היא בדיוק תעלה לכם חיוך מהפרט הקטן ש״וואלה, איך הם חשבו על זה…״ ותוריד לכם את אותו חיוך שניה אחרי שתסננו ״סעמק, אם רק היו שמים לב לזה, זה היה מושלם.״

והגרנולה

נגיד זה העלה לי וואחד חיוך על הפנים. את נכנסת בבוקר לכנס, מולך שולחן לבן ארוך מלא כוסות כאלה עם יוגורט ולידן גרנולה, פירות – כמה כבר עולה להביא יוגורט עם גרנולה ופירות לכנס? נכון שאתם משקיעים עשרות או מאות אלפי שקלים בכנס? אז הכסף הכי זניח והכי משתלם שלכם זה הפירות, תאמינו לי, זה עושה את הלקוחות שלכם מרוצים ולקוחות מרוצים אנחנו יודעים שהם חוזרים, כן? משוואה פשוטה. אז יאללה, קחו ת׳טיפ אליכם לעסק, ותזכרו, פשוט תשמרו על אותו העקרון כל הזמן – תגרמו לי לחייך, להיות מבסוטית ואני שלכם. ואם תגזימו בפינוקים? אני אביא גם את החברים שלי. ורעיון אחרון ובזה אני סוגרת את נושא האוכל שהוא נושא לבלוג בפני עצמו – הייתם פעם בכנס שהיה בו קייטרינג חלבי? לצאת מארוחת צהרים לקפה עם חלב סויה – זה אחד הדוחים. תשאירו לנו את הקפה עם החלב פרה, תאמינו לי, רק טוב יצא לכם מזה

 

בפרק הבא נדבר על התוכן עצמו…

Leave a Comment

/* ]]> */