אינטיליגנציה שיווקית מלך התוכן ומלכת הכתיבה

מה הקשר בין שיווק באסמסים ל-9 באב?

יישור קו קטן: 9 באב הוא יום חורבן בית המקדש שנחרב בגלל שנאת חינם. אתם יודעים שאני לומדת קבלה אז אם המהות האמיתית מעניינת אתכם אז כאן אפשר לשמוע שיחה, שאלות ותשובות ממש מעניינים בנושא אבל לענייננו, היום, 9 באב, קיבלתי אסמס (SMS) ממותג שאני מאוד מכבדת. למה אני מכבדת את המותג הזה? משלוש סיבות:

  1. הם מאוד עדינים בגישה, לא מוכרים באגרסיביות
  2. מספקים המוווון תכנים שווים בחינם
  3. אוהבת את המוצרים שלהם 🙂

ואז האסמס הפרסומי הזה.

אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך

יש קטע כזה שכשאתה נהייה מפרסם, אתה פתאום שוכח את עצמך כצרכן. אתה בטוח שכל מה שאנשים עושים כל היום זה לשבת ולחכות למסרים שלך, למבצע, לקליפ שישנה לי את החיים. אם אתה בר מזל וכמפרסם יש לך את מספרי הנייד של הלקוחות שלך, אז בכלל טוב! בוא נשלח להם אסמסים! כי הרי בניגוד לאימייל, sms מגיע תמיד לתיבה של הנמען ולא רק שמגיע אלא אתה יכול להיות בטוח שהנמען לא יוכל להתעלם ממנו. באמצע פגישה, בסופר, עם הילדים, בלי הילדים, בעבודה, בבית – לא חשוב איפה הנמענים שלי נמצאים, הם עכשיו יקשיבו לי!

when u send smsImages by Kues1 – Freepik.com & Designed by Freepik

אז זאת השנאת חינם של המשווקים. וככה מחרבים יחסים עם לקוחות. הרי אם לרגע תהיו כנים עם עצמכם – מי נהנה בכלל מלקבל sms שיווקי?? אז למה לעשות את זה לאחרים?

ואם נחרבנו, ונחרב העולם עמנו, על ידי שנאת חנם, נשוב להבנות, והעולם עמנו יבנה, על ידי אהבת חנם
[הרב קוק]

בואו נגיד שאהבת חינם זה לא מה שאנחנו חושבים וסך הכל אנחנו משווקים, רוצים למכור, בואו לא נפריז עם האהבה הזאת, כן? אז זהו, שכמו שחכמינו אמרו ״חומוס עושים באהבה או לא עושים בכלל״. גם שיווק. עושים באהבה או לא עושים בכלל. וחכמינו השניים, ידעו כמה קשה לבני האנוש לעשות דברים באהבה אז הם אמרו – בואו תתחילו עם משהו יותר פשוט – ״אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך״. והמהדרין מוסיפין: כולל sms.

תראו, אנחנו אנשי שיווק, אוקיי? זה לא שאנחנו מתעסקים כל היום בהצלת העולם. אבל דווקא בגלל זה אני חושבת שאפשר וצריך לייצר שיח אחר ברשת ודווקא על ידינו, אנשי השיווק. ויש, יש כאלה שעושים את זה טוב, והם לא חפים מאינטרסים וזה בסדר גמור, להתפרנס זה חשוב. רק הדגש הוא על ה״איך״. sms-ים תמיד מקפיצים לי את הפיוז של ה״איך״. על אחת כמה וכמה שביום-יום אני מתפרנסת מהתחום של שיווק באמצעות אימיילים ובאופן טבעי לקוחות מבקשים מאיתנו גם חבילות אסמסים. זה אולי לא נשמע כלכלי אבל אני לא מתלהבת למכור להם אסמסים… למרות שמבחינת מכירה זה done deal, כסף קל. אבל אני לא אוהבת את איך שאנחנו משתמשים באסמסים. מבחינתי אסמסים שיווקיים, יכולים באמת, אבל באמת! לתת ערך ללקוח, אם הם משרתים מטרות בעלות אופי שירותי כמו:

  1. תזכורת לפני אירוע (כולל קליק-טו-ווייז כמובן…)
  2. אמצעי הזדהות והגנה על סיסמאות
  3. ביטול של אירוע, פגישה, כנס
  4. עדכון על משלוח שבדרך אליך

וכדומה. אז באמת אני מרגישה שהמותג מתקשר איתי מתוך רצון לשפר את החווייה שלי כלקוחה ולא מתוך אינטרסים מכירתיים מוסווים יותר או פחות. אה, ואם זה לא ברור אז חוויית לקוח טובה מייצרת לקוחות חוזרים שקונים עוד ועוד, ככה שבסוף כן מרוויחים אבל בנועם.

ואהבת לרעך כמוך

בחו״ל כבר הבינו את המשחק ולתוכן איכותי ותקשורת נכונה עם לקוחות, יש מקום של כבוד. בארץ, מקום השבירה (9 באב, זוכרים?), אנחנו הרבה פעמים שוכחים על התפקיד האמיתי שלנו וקצת נסחפים אחרי טרנדים, עם של מתלהבים, הייתי אומרת עלינו, שזה אחלה, אני מתה על האש של העם הזה, עד כדי כך שאני כותבת עלינו בלוג (להיות ישראלי), אבל בואו שניה נתייחס אחד לשני כמו עם באמת, נגיד אם היינו זוכרים שאנחנו שייכים למשהו משותף, אותה משפחה למשל, עדיין היינו מציקים אחד לשני באסמסים לא נחוצים? יש עוד הרבה הצקות של שיווק – באנרים, ניוזלטרים של ספאם, וובינרים – אני על זה, כותבת לכם כתבה שלמה על 10 המכות של השיווק אבל בינתיים, עד שאני אסיים אותה, תפנו לי את האפליקציית אסמסים מהודעות לא נחוצות ולפני שאתם מציקים ללקוחות שלכם באסמס, תחשבו אם אין דרך אחרת שבה אפשר להשיג את מה שאתם רוצים להשיג. לתפוס את תשומת הלב של הלקוח בצורה שמציקה לו, זה ההפך ממה שאתם רוצים, זה אפילו לא יקדם את המכירות שלכם למקום טוב.

מה כן? תקנו פרסום במקום שלקוח כבר רגיל לצרוך בו פרסום – בפייסבוק, באתרים שמציגים פרסום, תכינו לו ניוזלטר שווה, לא ספאם אלא באמת ניוזלטר איכותי והכי טוב – תעבדו על תוכנית תוכן איכותית, שנותנת ללקוחות שלכם כל כך הרבה ערך מוסף שהם כבר לבד יפנו אליכם, לא תצטרכו לסמס להם… מצאתי כתבה ממש טובה על שיווק באמצעות תוכן (לא מקבלת מהם אחוזים, חשוב לי שתקראו תוכן טוב), זה מקום טוב להתחיל איתו או להרחיב אותו גם בעסק שלכם.

התיקון של השבירה של 9 באב הוא על ידי חיבור מחדש של כל החלקים (האנשים) באהבה. לא סתם מגיע ט״ו באב, חג האהבה, ישר אחרי ה״חג״ של השבר. זה מן… סימנים כאלה של התיקון וזה לא בשמיים, זה רק ביחס. בין אחד לשני. אז יאללה, תהיו אנשי שיווק טובים והלקוחות שלכם יעריכו את זה ויגיבו בהתאם, מבטיחה לכם.

חג שיווק שמח!

Leave a Comment

/* ]]> */