פרסום | LOVE דווקא

אם כבר סוג ז׳ אז בביקיני

בדרך כלל יש קמפיין נמוך במיוחד אחד בשנה, מקסימום בעונה. אבל השבוע? זכינו בשניים! בשבוע אחד! הפעם, גבירותיי, מזהמי התודעה השפריצו עלינו גם פרסום גברי נחות, יכול להיות שזו תחילתה של אפלייה מתקנת מופלאה? ממממ.. אני בטוחה שלא זו המשאלה של כל אישה. אנחנו, בני האדם, לא באמת בעד מסרים נחותים משום סוג: גברי, נשי, הומואי, דתי. אבל למה להקדים את המאוחר, בואו נצפה קודם ביצירות המופת הפרסומאיות:

ברשותכם, אני אעזר בטוקבקים כי באמת שכבר נגמרו לי המילים:

  • ״אבוי למוצר שצריך סקס כדי למכור אותו״
  • ״אז בעצם כל פעם שמישהו אפילו ילד/ה בני 13 שרוצים לעשות טייקאווי זה מה שהם רואים?״
  • ״גם אם שמים את הפמיניזם בצד, הפרסום הזה סתם תת רמה ולא יצירתי. כשאני עבדתי במשרד שמוכר ליקר ואיזה מישהו הציע לשים את הליקר עם איזה אישה בביקיני בפוסטר הבעלים פשוט צחק עליו שעה״
  • ״גם אני החרמתי את אגאדיר בעקבות הקמפיין האחרון. כאנשי שיווק יש לנו גם אחריות על איך החברה שלנו נראית, ואם הדרך היחידה שהם יכלו לחשוב עליה למכור המבורגרים, היא באופן שמשפיל, מחפיץ וממסגר נשים ובנות, אז הם גם חסרי תחכום, גם חסרי קריאייטיביות וגם חסרי אחריות. ״

יש לנו אחריות כאנשי פרסום, זה קודם כל.
וכן, כוח מעוור
וסקס מוכר
אבל מה שאני באמת לא מבינה זה,
אין לכם ילדות בבית?? אחיניות? אחיות?
כאילו…
לאן חשבתם שזה יוביל אותן עוד כמה שנים?

בדיוק לפני שבועיים נסעתי בעיר-ללא-הפסקה וצילמתי מודעה שראיתי ברחוב:

IMG_1492

מישהו שכח שברחובות של תל אביב עוברים לא רק מבוגרים אלא גם ילדים וילדות?

וגם בתור מבוגרת, מה המודעה הזאת אמורה להעביר לי?? המפרסמים האלה הם כנראה האחרונים שאני אלך להסיר אצלם שיער בלייזר, ולו רק בגלל העובדה הפשוטה שהם נותנים יד לעברות כל כך גדולות, שבו דברו פעם עם בנות נוער, תבינו כמה האידאלים שאתם מייצרים דופקים להם את החיים. אם אין לך כזה תחת מושלם אז חבל, חמודה, תוסיפי את זה להפרעות אכילה כי את גם אף פעם לא תהייה מספיק רזה והנה גדל לנו דור מדוכא, מבולבל ומתוסכל. מה הפלא שהם תוקעים את הראש כל היום במסכים? נתנו להם סיבה מספיק טובה להסתכל למעלה?

צודקים, גם במסכים הם רואים את אותו הזבל, רק ששם הם גם משתפים עם זה פעולה. אותה ילדה שהמוח ולב שלה נשטפים ברחוב בכזה שיט, אין פלא שכל מה שיעניין אותה בחיים אחר כך, זה ליצור לעצמה תמונה אחת מושלמת כזאת באינסטגרם. ועוד לא דיברנו על תוכניות ריאליטי

אבל בואו, אנחנו בפרסום עכשיו וגם לגברים מגיע קצת מהטוב הזה:

דבר הטוקבקיסטים:
״קופי דוחה. זה לא עניין של פרובוקטיבי, אלא פשוט דוחה וזול יותר מרמי לוי״
״עצלנות קריאייטיבית וטיפשות באופן כללי״
״?לפני כמה זמן הם עשו מבצע עם הכותרת למה להסתפק באחת״
באמת למה, כשאפשר לעשות סידרה שלמה של פרסומות נמוכות?

תראו, אם הפרסומות האלה היו מגיעות רק לעיני מבוגרים, הייתי אומרת – וואלה, אם אנחנו דפוקים מספיק שיש לזה קהל – מה לעשות, אי אפשר לשנות עכשיו את האנושות, זה אבוד. אבל בגלל שמדובר על הילדים שלנו, אני לא יכולה לשתוק יותר, גם אם אין לי מילים מרוב הלם.

אז החלטתי להקים מיזם, שיכלול שיתוף פעולה עם גופים גדולים בנושא אחריות בפרסום, פרסום נקי. הכל עדיין טרי ובחיתולים ואצטרך כל עזרה שתרצו להציע. אז אם מעניין אתכם לעזור לעשות עתיד טוב יותר לילדים שלנו, תכתבו לי, או תרשמו כאן לניוזלטר עדכונים:

אימייל:

העיקר לא להיות אדישים.

/* ]]> */